SUNNAH.....berterusan jadi amalan ~~

SUNNAH.....berterusan jadi amalan ~~
mulakan sesuatu dgn lafaz basmallah...semoga diberkati ALLAH SWT =)

Thursday, January 27, 2011

KUATKANLAH DIRIKU.....WAHAI DIRI TEGUHKANLAH IMANMU....

bismillahirrahmaanirrahiim........



Ya ALLAH, 

Sesungguhnya aku tahu akan dugaan ini adalah untuk mengajarku apa itu erti kehidupan,
Dugaan ini adalah untuk aku merasai betapa manisnya sebuah pengorbanan,
Sungguh, 
kadang kala aku tewas, kadang kala aku berasa tidak mampu,
Aku terlalu ampuh menempuhi segala dugaan dan rintangan yang mendatang,
Walaupun sungguh aku menyedari,
Cabaran yang Kau datangkan adalah mengikut kemampuanku,
Namun,
Debaran dan ketakutan menyelubungi diri,
Aku kalah merempuh tembok yang tidak sekukuh mana,
Aku jatuh dan kalah menempuh waktu,
Sebelum aku mencapai sesuatu,
Kepercayaan, dan keyakinanku yang terlalu rapuh,
Sungguh,
Aku tidak thabat, dan aku tidak sabar

Ya ALLAH

Betapa diriku terlalu lemah menghadapi dugaan yang tak seberat mana,
Cabaran hidupku tidaklah seperti cabaran dan dugaan yang Kau datangkan kepada para nabi dan rasul Mu,
Dugaan yang muncul di dalam hidupku bukanlah seberat musibah yang Kau berikan kepada saudaraku di Acheh, Gaza,dan Palestin.
Sungguh, betapa kejinya diriku ini,
Kerna tidak mensyukuri nikmat yang Kau berikan kepadaku.

Ya ALLAH,

Aku pasrah segalanya kepada Mu,
Aku panjatkan segala harapan hanyalah kepada Mu,
Titisan airmata ini adalah titisan kesedaran dan keinsafan daripada seorang insan yang mengharap belas kasihan daripada Mu....
Kuatkan dan tabahkanlah diriku,
Untukku tempuhi ranjau kehidupan berliku yang penuh onak dan duri ini....

amiin....Ya Rabbal 'alamiin..



No comments:

Post a Comment