SUNNAH.....berterusan jadi amalan ~~

SUNNAH.....berterusan jadi amalan ~~
mulakan sesuatu dgn lafaz basmallah...semoga diberkati ALLAH SWT =)

Saturday, January 1, 2011

bismillaahirrahmaannirrahiim

wah..tak sngka pulak aku sekarang dah masuk tahun 2011 kan? tahun baru masihi... erm segala azam dan perancangan aku dah buat masa tahun baru hijrah hari tu..

ALHAMDULILLAH... duit dah ada..belanja sekadar yang perlu. hari ni aku keluar dengan kawan sebilik aku.. wajihah...sebab dari semester lepas aku dah janji nak keluar sama-sama dengan dia...nak ajak aku keluar ni memang payah sikit...dan agak susah la..lagi-lagi nak berbelanja di pasaraya-pasaraya besar..hahaha.."shopping" =). Aku memang tak suka. kecuali ada benda penting yang aku nak beli. =D

dari tiga tahun lepas aku nak buat CERMIN MATA baru sejak cermin mata aku pecah ..tapi tahu-tahulah aku ni terlalu berjimat sangat dalam berbelanja.. haha ...sampaikan mak dan kakak aku suruh aku buat cermin mata pun aku cakap membazir.... pelik tak?? itu kan keperluan.....kn?  jadi sementara dah ada duit ni..dan mata aku pun dah semakin tak nampak bila menghadap komputer..aku pun mulalah buat cermin mata di tempat yang dah lama aku tinjau. harganya tak mahal pun..erm..tapi bagi aku tetap mahal... RM 170...pakej, siap "multi-coated" lagi. bingkai  Tissot 1930. tahan lasak. jadi nak atau tak..sementara promosi ni aku pun buat la kan..patut tak?

hmm..ni nak cerita pasal KASUT. nak pakai buat jalan-jalan biasa. jadi kasut kuliah aku taklah tercampur sekali dengan kasut "outing"..mmm mahal tak?? bagi aku mahal gila 30 ringgit. nak buat macam mana. kasut yang padan saiznya dengan aku memang tak jumpa harga murah-murah ni jadi nak atau tak aku kenalah beli walaupun terpaksa...uuiishhhh...mahal,mahal,mahal...! grrr.... = | 

nampaknya makan nasi lepas ni kenalah kurangkan daripada sekali seminggu kepada dua minggu sekali. hari-hari yang lain makan maggi je... jimat tak..?? ke aku ni tak sayang diri..mmm?  : - ?

No comments:

Post a Comment