SUNNAH.....berterusan jadi amalan ~~

SUNNAH.....berterusan jadi amalan ~~
mulakan sesuatu dgn lafaz basmallah...semoga diberkati ALLAH SWT =)

Sunday, February 20, 2011

BEST2......!! eh Ye ke?? YE KOT..! hahhaa =D

bismilla~hirrahma~nirrahi~m....

terlebih dahulu aku mulakan topik hari ni dengan salam kegembiraan dan keceriaan untuk korang yg baca blog aku hari ni ~~~~ aku amat bahagia sekarang walaupun sebenarnya aku tengah sakit gigi sekarang ni...gigi bongsu nak tumbuh ~~~~ tsk..tsk.. ='( 

hahahahaha...bagi aku gelak dulu sekarang ni sb tadi aku dah nangis kan??? =D mmm...kalau korang nak tahu, hari Jumaat lepas aku g lawatan ke Library UIAM (IIUM) Gombak, Selangor. eh perlu ke aku cakap???? eh..perlu laa~~~~ of course it must!! hahaha....  Alhamdulillah sb aku terpilih dikalangan ramai2 pelajar asasi undang2 UiTM kat Kuantan ni...ada la dalam 70 org yg terpilih, kalau tak silap aku. ada dua trip. aku adalah trip yg pertama merasmikan lawatan ini. ada dalam 50 orang. trip kedua Jumaat minggu ni pula. Tujuan utama lecturer kitaorg bawa g situ bukan apa, untuk kebaikan kitaorg jugak...main focus dia adalah kepada LAW LIBRARY. wah...byk giler buku, aku merasakan diri aku seperti seorang PEGUAM pula...eh bukan, PENDAKWARAYA....hahaha alangkah bagusnya kalau aku dapat ke situ tiap2 hari, wat assignment dan cari bahan rujukan kat perpustakaan tu..mesti Superb habis!! byk sangat maklumat nye. AMR nye lain..A.I.L.R , MLJ, CLJ, wah mmg byk...korang tahu tak ape benda yg aku cakap alphbt2 ni? tahu? tak? ha tak tahu cari sendiri....hahahha =D
lepas blajar teori Library processing dalam kelas, time g library ni la nak apply kan apa yg dah aku blaja tu..cara2 nak cari maklumat dan nak buat citation...pergh, ingat senang2 ke nak cari buku ni??? susah tau kalau tak de pengetahuan dalam bidang ni...mmg susah nak cari kalau tak tahu mcm mana nak cari..so agak senang la bagi aku yg dah ada ilmu dalam subjek ni..tapi agak terkial-kial jugak la menjajau cari buku dalam tu..jadi, jalan penyelesaiannya, tanya kepada org yg dah berpengalaman dalam bidang ni untuk berikan tunjuk ajar. senang cerita mmg ada yg sudi membantu. nama dia CIK YUSRINA BT. ABU BAKAR, Abg Shamir (student Law UIA) dan librarian2 yg lain. memang perpustakaan ni amat besar! 
ha, sambil menyelam, minum air..aku ni kalau dah terlanjur masuk library..tujuan utama adalah nak cari bahan rujukan untuk assgnment..hahaha, jumpa2. ALHAMDULILLAH. aku pergi lawatan ni. mula2 mmg rasa mcm tak nak pergi tau, tapi member aku si Anis , Marzita, Su Lala halang aku daripada menggugurkan nama dalam list peserta lawatan tu... Anis Hananai tu lagi la..sampai tggu aku naik rumah baru dia tinggalkan bilik kuliah, dgn harapan aku tak g jumpa Sir Farid untuk tarik diri dari lawatan.terima kasih ye sahabat =) 

inilah muka2 student Foundation in Law UiTM Kuantan yg ikut trip ke IIUM
Nak dijadikan cerita lagi yg membuatkan aku penat membasuh baju hari ni adalah kerana esoknya selepas balik dari lawatan ke IIUM, aku g pula Campus Day Out UiTM Kuantan kat pantai balok.main tarik tali, bola pantai dan macam2 la....dak2 ni main, aku main air n tarik tali je...hahahaha =D. dah nama pn pantai, of course la kotor segala pakaian aku...berpasir sana sini...muka pn ikut sunburn sekali....mata masuk pasir, dengan aku2 skali termakan pasir....wawawawawa....tak pe2...aku tak happy sebenarnya. tapi bila tengok kawan2 aku happy, aku pn happy la...lagi2 dak2 group aku....LAW B. diorang gembira, aku ikut gembira....hahahaha..gembira tak aku? =D jawapannya GEMBIRA =D bak kata Aliff a.k.a Desktop, aku ni mengabdikan diri di tepi pantai... CEh..! hahahha...memamg aku pakai purdah kejapkan, bukan pe, time tu sb nak prevent mulut aku daripada di masuki pasir..! hahahahaha.. =D at last, group aku LAW B dapat tempat kedua dalam game sukan keseluruhan...tahniah! =)

jadi, konklusinya....hari ni aku mmg penat basuh baju2 yang berpasir2 itu...hahahaha masa basuh baju, Syahid tepon nak wat discussion pasal assgnment yg kne antar 24 feb ni....pastu aku letak la kat atas (tingkap bilik air yg tiggi tu) pastu kan...... handphone aku leh plak termasuk dalam baldi...!! wahahahahha...mmg best kan aku jemur handphone dulu sebelum jemur kain...hahhaha N yg sengal! =P

aku sudahi dengan Wassalam....

BERGEMBIRALAH KAMU..TETAPI JANGAN BERLEBIH-LEBIHAN. SESUNGGUHNYA, BERSEDERHANALAH DALAM SEGALA PERKARA.

(tapi berlebih-lebihanlah dalam mengerjakan amal kebajikan dan dalam mencari redha Allah Swt. )

No comments:

Post a Comment