SUNNAH.....berterusan jadi amalan ~~

SUNNAH.....berterusan jadi amalan ~~
mulakan sesuatu dgn lafaz basmallah...semoga diberkati ALLAH SWT =)

Tuesday, June 7, 2011

RINDU YANG MENJENGAH KEMBALI.....


Terkial-kial memulakan hari, aku mencari apakah yang tidak kena akan diriku...rindu yang semakin kuat...tapi terasa semakin menjauh dan aku tidak dapat menggapai rindu itu....wahai si perindu, kasihanilah aku yang semakin mencari .. khabarkan kepadaku akan gerangan dirimu..agarku tidak jauh daripada pandanganmu....


PUISI BUAT KEKASIH

KEKASIH,
Aku khabarkan berita. Kalah
Setelah waktu menjadi candu dan satu-satu jatuh
Pasrah
Sungguh.. Langkah kaki tak pernah letih
sedang detik mendesak minit mendorong jam menyibak hari menembus minggu melewati bulan mencapai tahun menggapai abad.

Menggelepar-gelepar ditelan warna yang tak pernah kumengerti. Dalam makna kukejar-kejar rindu yang datang dan senantiasa pergi lagi.

KEKASIH,
Aku tak bisa mengejar waktu yang melesat. Mataku menatap ke dalam malam pekat: Penuh sayatan demi sayatan. Semua mendekat. Mendekat. Mendekat.
Ya, aku duduk membaca kata-kata yang berjalan di trotoir lenggang.

Hanya kata-kata menggaung di antara tembok-tembok resah. Hanya kata-kata yang merapu kalimat, menjebak alinea dan menyodok gagasan ke dalam pusaran-pusaran fikiran - Sungguh, KEKASIH!
Aku kalah dalam setiap kisah

KEKASIH,
Rindu itu semakin memburu - Tak ada kata-kata yang dapat mengisahkan rasa ini - Fikiran pun tersumbat dalam aliran waktu - Sungguh! Aku ingin lagi, malam ini, menguntai waktu melewati dinihari menuju pagi - duduk bersama-Mu - melupakan kelam bersemak dalam kamar mindaku!

KEKASIH,
Rindu itu semakin memburu - Tak ada rasa yang dapar memisahkan kita - dalam waktu, fikiran melangkah entah ke mana. Dalam fikiran Engkau melangkah ke jantung hati. Ya, aku semakin mendekat. Entah rindu ini mengikat. Hatiku semakin melangkah kepada-Mu!

Lupakan bayang-bayang, lupakan sebarang kisah, lupakan kegelapan. Aku ingin tetap bersama-Mu. Sungguh!
KEKASIH,
Tidak ada lagi kata-kata selain untuk-Mu!
Tidak ada lagi kata-kata yang hebat untuk kunukilkan buat-Mu!

KEKASIH,
Hasrat benar membuka pintu - di mana aku akan selalu melangkah.
tidak ada lagi dinding, tidak ada lagi jendela tempat memandang. Tidak ada lagi hijab antara kita. Kaki tak pernah singgah ke suara tembang. Dan berbaris menuju kata-kata. Dan tembok perlahan-lahan terkuak. Duka mengayuh rindu untuk kembali mencari.
Diri-Mu, KEKASIH.........

No comments:

Post a Comment